15 Nisan 2015 Çarşamba

Minecraft Enderman


                                                      
Enderman, 3 blok yüksekliğinde insansı tarafsız bir yaratıktır. Kışkırtılınca saldırırlar. Bazı blokları alabilme ve ışınlanabilme özellikleriyle tanınırlar.
Bu özellikler dışında Enderman, diğer tarafsız yaratıklardan farklı olarak üst bacaklarına, vücutlarına ve kafalarına bakınca da saldırır. Bu özellik 25 blok uzaktan hatta daha öteden bile bakarken ortaya çıkabilir. Endermanlar ayrıca oyuncuyu 65 block öteden görme özelliğine sahiptir. Bir oyuncu Enderman'i bakarak kışkırttığında Enderman ağzını açar ve oyuncu oradan uzaklaşana kadar oyuncuya bakar. Enderman herhangi bir şekilde kışkırtıldığında Zombi Domuzadamlara ve Kurtlara benzer, korkutucu bir ses çıkarır. Mağaraların derinliklerinde bir oyuncunun yakınında Enderman varsa oyuncu çığlık sesleri duyabilir.
Endermanler genellikle kendi evleri olan End'de doğarlar ama hala 7 ya da daha az ışık seviyesi gereklidir. Diğer yaratıklara oranla 10 kat daha az sıklıkla yeryüzünde de doğarlar. Gruplar şeklinde doğarlar ve düzenli olarak geceleri 5 Enderman'e varan guruplar şeklinde görülürler.

Dış Görünüş[edit]

Enderman'ler uzun uzuvlara (üst bacak) ve ince vücuda sahiptirler. Yüne benzer siyah derileri (incelemek zordur) ve parlayan mor gözleri vardır. Işınlanırken Nether portalındaki ve ender sandığındaki gibi mor parçacıklar yayarlar.
Agresifken ağızlarını açarlar ve size hızla koşuyormuş gibi sallanırlar. Bu hareketi yaparken ilginç bir ses çıkarırlar. Agresifken ışınlanınca oyuncunun arkasında belirmeye meyillidirler.

Davranış[edit]

Endermanler sudan ve yağmurdan hasar görürler.[1]. Her zaman gruplar şeklinde doğarlar ama genellikle ışınlanıp dağıldıkları için tekli olarak görünürler.
Endermanler Zombi Domuzadamlar ve Kurtlar gibi saldırılmadığı sürece karşılık vermeyen tarafsız yaratıklardır. Farklı yönü ise nasıl kışkırtıldığıdır. Birine saldırmak dışında, vücuduna ve daha üstüne bakıldığında da saldırırlar. (Hayatta Kalma modunda üst bacak) Bu "bakınca saldırma" olayı çok uzaklardan da etkilediğinden düzlük alanları ya da çölleri incelerken dikkatli olunmalıdır.
Kışkırtıldığı zaman, Endermanler ağızlarını açarlar ve öfkeyle sallanırlar. Oyun durdurulsa bile sallanmaya devam ederler. Böyle bir durumda,gövdesine bakmak onun hareket etmemesine yol açacaktır, ve daha sonra gidip onlara saldırabilirsiniz.Enderman'i kışkırtmak oyuncunun uzun ve tehditkâr bir ses duymasına yol açacaktır. Bu ses Enderman'in bulunduğu konumdan bağımsızdır; herhangi bir şekilde ölse bile veya uzaklaşsa bile (sudan hasar alması gibi...) ses yine de devam edecektir.Aksine ses sona erdiğinde,Enderman'in öfkesi hala geçmemiş olabilir. Pek çok bildiri şunu gösteriyor ki ; Enderman görünür durumda olduğu zamanlar bile ışınlanabilecek yetenektedir, ve hiper hız verebilir kendisine , bu kasıtlı yapılmış bir şey mi yoksa bir bozukluk mu olduğu bilinmiyor.
Endermen düşmanını yakalamadan bırakmaz; yüzlerce metre ileri gidilse bile öldürene kadar ya da dış etmenler tarafından dikkati dağıtılana kadar (su veya yağmur gibi) peşini bırakmaz.Düşman Enderman aniden ortadan kaybolduğunda çok dikkatli olunmalıdır. Onlar hala size öfkelidirler, fakat sadece biraz uzağa ışınlanmıştırlar.Ya kapalı bir alandadırlar veya bir yere sıkışmışlardır. Şanslıysanız, suya ya da lavın içine ışınlanmış olabilirler, bu onları nötr hale getirecektir. Bazen siz maden kazarken Enderman görebilirsiniz, mantıklı olan yanınıza bir kova su ya da lav almanızdır.
Enderman gündüzleri pasif haldedir, oyunculara saldırmaktansa kaçmayı tercih ederler, bundan dolayı Enderman gündüzleri yüzeyde nispeten faha az zararlıdır. However, Endermen are fairly quick to retreat underground at dawn, so you are unlikely to see one aboveground by day.
Yaratıcı Modda, Endermanlere bakarak onları kışkırtamazsınız,sadece vurmanızla kışkırtılmış olur.
Ender ejderi ya da iskelet Enderman'e hasar verirse Enderman sizi yakalamayı bırakır ve ona saldırana tepki verir.[2]
Enderman transparan blokların içinden oyuncuları göremez. Cam ve ince cam gibi...
Enderman'in göze çarpan özelliği blokları alıp taşıyabilmesidir.

Işınlanma[edit]

Genellikle ışınlandıklarında arkalarında Nether portalıyla aynı şekilde mor parçacıklar bırakırlar. Fakat Enderman ışınlanırken bir blok taşıyorsa bu mor izi bırakmazlar. Enderman'ler su veya yağmur ile temas halinde ışınlanırlar. Enderman'ler zıplamadan bir tam bloğun üstüne çıkabilirler. Işınlanırken 32m içinde hava bloğu (boşluk)ararlar. Eğer bu boşluğun altında katı bir blok varsa ne olursa olsun ışınlanırlar. An Enderman can teleport onto any solid block, exceptions being blocks directly beneath water or lava. They can also not spawn on half-slabs and in spaces less than 3 blocks vertically.

Blok taşıma[edit]

Endermanler yerleştirilme biçimi (oyuncu tarafından veya doğal olarak) gözetilmeden ve istisnasız şekilde belirli blokları taşıyabilirler. Oyuncuların erişebildiği mesafeye benzer şekilde (3 blok çevresi) yakınlarında dikey veya yatay bulunan blokları alabilirler.
Endermanler tutukları blockları kızdıklarında veya öldüklerinde düşürmezler.Sadece ,tuttukları block ortadan kaybolur.Endermanler sadece bu blockları kaldırabilir:

Blok taşıma[edit]

Endermanler yerleştirilme biçimi (oyuncu tarafından veya doğal olarak) gözetilmeden ve istisnasız şekilde belirli blokları taşıyabilirler. Oyuncuların erişebildiği mesafeye benzer şekilde (3 blok çevresi) yakınlarında dikey veya yatay bulunan blokları alabilirler.
Endermanler tutukları blockları kızdıklarında veya öldüklerinde düşürmezler.Sadece ,tuttukları block ortadan kaybolur.
Endermanler sadece bu blockları kaldırabilir: [3]


  










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder